Srčni utrip v mirovanju kot pokazatelj vaše fizične pripravljenosti

avtor: DK sport | vir: Diva | foto: Diva | 02.10.2007 | komentarjev: 5 | ogledov: 282
Dnevi se vidno krajšajo in kmalu bo tu jesen, ko ostane bolj malo časa za razne sprehode, teke ter druge aktivnosti v naravi.


Privrženci outdoor športov, razen kajakašev, s slabo voljo spremljajo vremensko napoved. Pri takem nestalnem vremenu je težko stisniti uro treninga ne da bi nas skrbelo, če bomo prišli suhi domov.

Počasi se odpira sezona fitnesa in več vadbe bomo opravili na trenažerjih. Za varen in načrtovan trening je za začetek najbolje, da si zmerimo naš utrip v mirovanju. Ta nam bo pokazal koliko smo fizično pripravljeni, kot tudi ali smo pretrenirani.

Med obremenitvijo nam srce bije hitreje, da zadosti potrebi po večjem pretoku krvi skozi obremenjene mišice, v mirovanju pa nam srce bije počasi, za kar je krivo parasimpatično živčevje. Normalen srčni utrip je od 60 do 100 udarcev na minuto, pri fizično pripravljenih pa je ta še nižji. Nekateri dobro trenirani vzdržljivostni športniki imajo srčni utrip 30 do 50 utripov na minuto, vendar se ni treba primerjati z njimi.

Slika

Najprimernejši čas za merjenje našega srčnega utripa v mirovanju je zjutraj po dobro prespani noči. Ko se zbudimo, ostanimo v postelji in si vzemimo nekaj časa, da izmerimo srčni utrip. Najbolje je, da ga merimo z merilcem srčnega utripa, vendar pa ga natančno lahko izmerimo tudi v zapestju. Merimo ga celo minuto, za večjo natančnost. Povprečje meritev 5-ih zaporednih dni v vedno enakem položaju je naš srčni utrip v mirovanju.

Stanje pripravljenosti si lahko ogledamo v naslednji tabeli:

Stanje pripravljenosti Srčni utrip v mirovanju
Odlično 55 ali manj
Nadpovprečno 55 do 69
Povprečno 70 do 84
Podpovprečno 85 ali več

Z redno vadbo bomo fizično bolj pripravljeni in naše srce bo bolj učinkovito poganjalo kri po telesu. Kot rezultat bo naš srčni utrip v mirovanju padel, kar pa pomeni boljšo kondicijsko pripravljenost. Stalno in postopno naraščanje srčnega utripa v mirovanju pa nam da vedeti, da smo pretrenirani, dehidrirani, neprespani, bolni, ali pa nam ne ustreza določena vrsta prehrane. Seveda lahko tako stres, strah in druge čustvene situacije, kot tudi kofein in nikotin zvišujejo srčni utrip.


Komentarji:


02.10.2007 | chiqqa
88 mam.. Smile


02.10.2007 | chiqqa
lol..čist podn..se spomnm k sm mela v OŠ 84 leta nazaj) tko da je blo nadpovprečno..eh kje je že atletka pa športne zadeve Very Happy


03.10.2007 | acjom
jaz mam 47, pa nisem profesionalna športnica le zadnji dve leti sem vsak dan aktivna eno uro, neglede na vreme ali letni čas


21.02.2009 | ursabutara
Js ga mam pa nad 80 :S pa sem že več let precej aktivna. Ne vem kje je vzrok :S


30.07.2010 | Libido.
jst ga imam dostikrat 116 :S nisem sicer aktivna športnica, ampak vseeno dosti športam ..




na vrh strani

2006 - 2012 Diva.si. Vse pravice pridržane | splošni pogoji | kolofon | zemljevid strani