Pošlji prijateljuNazajDomov

četrtek, 30. oktober 2014

Fizična aktivnost med nosečnostjo

avtor: Teja Makoter | vir: Sokol | foto: Diva | 05.09.2006 | ogledov: 76
Žensko telo se med nosečnostjo sooči z neštetimi spremembami; tistimi prijetnimi in tistimi malo manj.


Morda se marsikateri nosečnici dozdeva, da je fizična aktivnost med nosečnostjo le še dodaten, nepotreben stres za že tako obremenjeno telo. Pa vendar, če vaša nosečnost poteka brez zapletov in vam je vaš zdravnik namenil »zeleno luč«, potem  je fizična aktivnost lahko le koristna.

SlikaPa si najprej poglejmo nekaj prednosti vadbe med nosečnostjo, v upanju, da se vaši dvomi razblinijo:

- Nosečnost lahko izprazni vaše energijske zaloge in marsikdaj zapelje v depresijo. Fizična aktivnost pa vas bo pomagala ponovno napolniti s potrebno energijo za opravljanje vsakodnevnih opravil.

- Okrepi vaše telo in vam tako olajša porod.

- Čvrste mišice in kite bodo lažje kljubovale spremembam telesa med nosečnostjo.

- Po napornem dnevu boste zvečer lažje zaspali.

- Lažje se boste sprijaznili s spremembami svojega telesa, če boste vedeli, da zanj skrbite po svojih najboljših močeh.

- Po porodu se bo vaše telo hitreje opomoglo.


Preden se zapodite v najbližji center za fitnes, nadaljujte z branjem, saj je še kar nekaj napotkov, ki vam bodo pomagali pravilno načrtovati vadbo med nosečnostjo.

Slika1) Katera oblika vadbe je najprimernejša? Na vrhu lestvice sta prav gotovo hoja in plavanje. Obe obliki vadbe obremenjujeta celotno telo in skoraj popolnoma izključujeta možnost poškodb. Seveda lahko izberete tudi druge oblike vadbe, vendar je pomembno, da ne pozabite, da ste navsezadnje le noseči.

2) Katere oblike vadbe med nosečnostjo niso primerne? Predvsem gre tu za aktivnosti, pri katerih je velika možnost padcev in udarcev. V to skupino sodijo npr. jahanje, kolesarjenje, smučanje, rolanje, in podobno.

3) In kako prilagoditi vadbo, če ste do sedaj že tako ali tako redno vadili? Verjetno vam bo telo samo dalo vedeti koliko zmore, važno je le, da mu pazljivo prisluhnete. Da pa vas vseeno ne bi zaneslo, je tu nekaj nasvetov, na katere ne smete pozabiti. Četudi se vam zdi, da se počutite dovolj dobro za naporen trening, se mu izognite. Intenzivnost vadbe naj bo zmerna, in vaš srčni utrip naj ne preseže 60% vašega maksimalnega srčnega utripa. (MSU = 220 - leta) Prav tako je pomembno, da ne vadite do popolne izčrpanosti. Popolnoma normalno je, da se med nosečnostjo utrudite hitreje, saj povečanje maternice potisne ostale organe trebušne votline proti pljučem, kar pa seveda nekoliko otežuje dihanje. Pomembna je tudi pravilna in uravnotežena prehrana. To sicer ne pomeni, da morate jesti »za dva«; dovolj je že približno 300 dodatnih kalorij dnevno, in seveda dovolj tekočine. Najpomembneje pa je, da se med nosečnostjo izogibate pretiranemu pregretju telesa, saj to negativno vpliva na otrokov razvoj.

SlikaZa konec pa si poglejmo še nekatere neprijetnosti, ki se lahko pojavijo med vadbo in narekujejo takojšnjo prekinitev le-te in obisk zdravnika.

- Omotičnost in slabost! Posledici prevelike količine mlečne kisline, stranskega produkta mišičnega metabolizma, v krvi. Če slabost, po tem, ko se ohladite, ne izgine, takoj obiščite zdravnika.

- Hitre spremembe telesne temperature! Če kar naenkrat začutite vročino ali hlad, to pomeni, da ima vaše telo težave z reguliranjem telesne temperature, to pa je lahko nevarno za razvijajoči se zarodek.

- Otekanje rok, stopal in gležnjev! Blago otekanje po vadbi sicer ni znak za preplah, vendar pa morate biti pozorne, če le-to ne izgine nekaj ur po koncu vadbe.

- Vaginalne krvavitve! Verjetno ni potrebno prav na dolgo razlagati, da vaginalne krvavitve med nosečnostjo niso prav dobrodošle. V prvem trimesečju lahko napovedujejo splav, v ostalih dveh pa prezgodnji porod ali kakšne druge zaplete. Obisk zdravnika je v takem primeru nujen!

- Zamegljen vid! Lahko je znak dehidracije, ki povzroča povečan dotok krvi do srca, kar pa posledično seveda pomeni, da zarodek ne dobiva dovolj krvi; in s tem kisika.

- Ostre bolečine v trebuhu in prsih! Lahko gre le za nekoliko preobremenjene mišice ali kite, vendar pa možnost popadkov ni izključena, zato se raje čimprej napotite do zdravnika, saj vam bo le on znal razjasniti dvome.


Kot vidite, ima vadba med nosečnostjo, tako kot vsaka druga stvar, dve plati. Stori lahko veliko dobrega za vaše telo in vam olajša porod, prav tako pa lahko tudi povzroči nekatere manj prijetne zaplete. Pomembno je torej, da prisluhnete svojemu telesu, saj vam bo skušalo odgovoriti na vsa zastavljena vprašanja in vam tako nosečnost narediti kar se da prijetno.




na vrh strani

2006 - 2012 Diva.si. Vse pravice pridržane | splošni pogoji | kolofon | zemljevid strani