Zdrav zajtrk – osnova za dobro počutje

Od malih nog poslušamo, da je zajtrk nujen in najbolj pomemben obrok celotnega dneva. Ker otroci tega seveda nismo verjeli, so nam znali starši in tudi stari starši precej slikovito opisati, zakaj je temu tako. Obstaja tudi znan izrek »Zajtrkuj kot kralj, kosi kot princ, večerjaj kot berač«, ki namiguje na to, kako pomemben je zajtrk.

Še ena prispodoba pomembnosti zajtrka s strani staršev je avtomobil, ki brez goriva ne spelje od doma. Stari starši pa so raje rekli, da prazna vreča ne stoji pokonci. In oboji so imeli še kako prav! Pričakovati, da bodo naši možgani in mišice delovali brez »goriva«, je nerealno.

Zakaj je potrebno jesti zajtrk?

Kot že zapisano, bo kvaliteten zajtrk pomenil gorivo za vaše telo in možgane. Verjetno se po zajtrku odpravljate v šolo ali službo in tam boste gorivo vsekakor potrebovali. Če želite svoje možgane ohranjati v dobri kondiciji in jih pripraviti na vse miselne procese, ki prihajajo, potem jim morate privoščiti ustrezna hranila. Enako seveda velja za celotno telo.

Če boste redno jedli zajtrk, boste močno zmanjšali možnost za odvečne kilograme, ki se radi nabirajo okoli trebuha. Prav tako boste imeli manjše možnosti za razvoj diabetesa tipa 2. Ljudje, ki zjutraj ne uživajo zajtrka, so kmalu lačni in manjku kalorij večkrat zadostijo z nezdravo prehrano, ki naredi telesu precej slabega.

Kakšen je zdrav zajtrk?

Za uspešen začetek dneva človek potrebuje nekaj koristnih vitaminov, mineralov, maščob in ostalih reči. In kaj jesti za zdrav zajtrk, ki bo zagotovil vse to?

Popoln zdrav zajtrk si lahko sestavite in skombinirate iz spodnjih sestavin:

  • polnozrnat ali pirin kruh;
  • maslo, med ali marmelada;
  • ovseni (nesladkani) kosmiči z mlekom (lahko popestrite s sadjem);
  • jajca, pršut;
  • skuta z rozinami;
  • oreščki (še posebej orehi);
  • sveža zelenjava.

Preberite tudi: 12 predlogov za zdrav zajtrk

Za manj stresen začetek dneva

Morda ste že kdaj opazili, da ste sredi dela postali slabe volje, morda malce depresivni, ali pa so se vas polotile skrbi, o katerih sicer niste imeli namena razmišljati. Potem pa je prišla na vrsto malico oz. kosilo in v nekaj trenutkih po prvem grižljaju so se vaše misli razjasnile. Vse je bilo videti precej bolj pozitivno kot le nekaj trenutkov poprej.

Zajtrk za dobro počutje

Zajtrk izboljša počutje, odpravi stres in zagotovi energijo za delo.

Zgodilo se je sledeče. Vaše telo je ob zaužitju hrane prejelo prepotrebno glukozo, kar je povzročilo zmanjšanje kortizola v krvi, to pa je seveda vplivalo na izboljšanje počutja, manj stresa in več energije za delo. Kortizol namreč povezujejo s tesnobo in slabšim psihičnim počutjem.

Če želite torej dan pričeti optimalno, biti miselno in fizično pripravljeni na izzive, ki so pred vami, in se ob vsem tem počutiti močne, potem nikakor ne preskakujte zajtrka. Ne predajajte se izgovorom, da nimate časa, ali pa, da je še prezgodaj.

V kolikor niste vajeni jesti zajtrka, potrpite nekaj dni, kasneje pa vam bo prišlo v navado in ga ne boste želeli več zamuditi za nič na svetu.

In zapomnite si še nekaj. Za zajtrk vam ni potrebno stati pol ure pri štedilniku. Lahko si pripravite tudi zelo hiter zajtrk ali pa zanj morda poskrbite že prejšnji večer in ga pustite v hladilniku.

Morda vas zanima tudi ...