Kdaj večerjati in kaj pojesti?

Modernemu človeku se vse pogosteje dogaja, da se ne prehranjuje zdravo. Po eni strani uživa nezdrave in hitro pripravljene obroke, po drugi pa ne dovolj obrokov na dan. Za najboljši način prehranjevanja velja uživanje raznovrstne hrane v petih obrokih na dan.

Vsi smo že slišali, da je zajtrk najpomembnejši obrok v dnevu, a nikakor ne gre pozabiti na večerjo, ki je za marsikoga izziv. Glede na dnevne obveznosti, kdaj je bilo zaužito kosilo in kaj se je pojedlo čez dan, je prav večerja tista, ki odloča o tem, kako bomo telo pripravili na nočni počitek.

Ustrezen čas večerje

Nekateri se držijo načela, da se po 18. uri ne je več, a bolj pravilno bi bilo biti pozoren še na nekatere druge dejavnike. Večerjo naj bi zaužili vsaj 4 ure po kosilu, raje pa še kakšno uro več. Prav tako pa je pomembno, da se večerja najmanj 2 uri pred spanjem.

Kdaj jesti večerjo?

Večerjo je potrebno pojesti vsaj dve uri pred spanjem.

Gre namreč za to, da ima telo čas za prebavo in pripravo na spanje, sicer se utegne pripetiti, da se boste zjutraj prebudili utrujeni ne glede na to, da ste spali dovolj časa. Še posebej v primeru, da je zaužita večerja pretežka za vaš želodec.

Načrtovanje jedilnika in časa

Omenili smo modernega človeka, zdaj pa omenimo še moderne čase, v katerih živimo. Zdi se nam, da se svet pravzaprav nikoli zares ne ugasne in je vsepovsod čutiti utrip. Danes je tako normalno, da so ljudje zaposleni od jutra do večera, pri čemer pa marsikomu zmanjka časa za kvalitetno in redno prehranjevanje.

To je seveda velika težava, saj nas ravno to pahne pred noge slabemu počutju in različnim boleznim. Svoje obroke je najbolje načrtovati v naprej. Začeti s kvalitetnim zajtrkom za dovolj energije, poskrbeti za malico in si vzeti čas ter določeno uro za kosilo. Večerja naj bi bila vedno doma, zato vsaj pri njej ne bi smelo prihajati do zamud in izgovorov.

Kaj jesti za večerjo?

Če čemu, potem se velja pri večerji izogniti ogljikovim hidratom. Precej več boste zase in za svoje telo storili, če si boste privoščili kakovostne beljakovine in maščobe. Ker se odpravljate k počitku in ne boste potrebovali veliko energije, naj bo vaša večerja nizko kalorična.

Na ta način se bo vaš metabolizem počasi umiril in telo se bo pripravilo na spanje. Veliko ljudi, ki ima težave s spalnim ritmom in s kvaliteto spanca, lahko vir svojih težav poišče v neprimernem času in vsebini večerje. Privoščite si hrano, ki je hitro prebavljiva, na primer juho ali mlečne izdelke.

Česa ne jesti za večerjo?

Vsekakor se na veliko izognite ogljikovim hidratom. Špageti od kosila ne bodo najboljša večerja, saj se bo telo z njimi borilo še dolgo v noč, vi pa boste zjutraj vse prej kot naspani in spočiti. Tudi mesninam se izognite. Mastno meso, salame, klobase in podobno bodo čisto preveč za vaš želodec.

Izognite se tudi močno začinjeni hrani, čokoladi in v naprej pripravljenim živilom. Čeprav je sveže sadje in zelenjava nekaj, o čemer poslušamo ves čas, pa to za večerjo ne bo najbolj primerno. Če že, potem naj bo kuhano in po možnosti pasirano.